(یوه مختصره جایزه)
که څه هم چي د پښتنو د بني اسرایلیت نظریه باید ډېره لرغونې افسانه وي؛ خو لومړنی سړی چي دا افسانه یې په کتاب کي درج کړې ده هغه ابوالفضل علامي وو، چي د مغول جلال الدین اکبر ( ۱۵۵۵ـ ۱۶۰۵ ) په دربار کي یو له تر ټولو معتبرو او مغول امپراطور ته نیژدې سړی وو. هغه په خپل یوه مهم او څېړنیز تاریخي اثر آیین اکبري کي دې موضوع ته اشاره کړې ده. څرنګه چي ابوالفضل د ۱۶۰۲ کال د آګست پر دوولسمه، د جلال الدین اکبر زوی شهزاده سلیم، چي وروسته د نورالدین جهانګیر( ۱۶۰۵-۱۶۲۷) په نوم پاچا سو، اګرې ته په لاره کي وواژه، نو دا کتاب باید لږترلږه د شپاړسمي پېړۍ تر وروستیو کلونو پوري بشپړ سوی وي. دا افسانه موږ ځکه لرغونې بولو چي هغه کتابونه چي دا افسانه یې را اخیستې نو دا یې ورسره لیکلي دي چي افغانان ځانونه د بني اسراییلو له نسله بولي. نو معنی یې دا ده چي دې لیکوالانو کوم لیکلی سند یا مآخذ نه دی درلودلی بلکه د خلکو شفاهي روایتونه یې را اخیستي او خپل ټول تاریخونه یې ورباندي بناء کړی دی.
ابوالفضل لیکي: « افغانان ځانونه د اسراییلو اولاده بولي. دوی ادعا کوي چي د دوی لیري نیکه افغان نومېدی او هغه درې زامن درلودل چي یو یې سړبن، بل یې غرغښت او دریم یې بټن نومېدی. سړبن ته سړبني، غرغښت ته غرغښتي او بټن ته بټني قبایل منسوب دي. علامي ص ۴۰۶
له ابوالفضل څخه څو کاله وروسته اخوند دروېزه ننګرهاري په خپل کتاب « تذکرة الابرار و الاشرار» کي، چي په ۱۶۱۲ کال کي یې بشپړ کړی دی، همدغه افسانه په یوه بل شکل را اخیستې ده او وايي چي د اسراییلو پاچا د افغان او آصف په نوم دوه زامن درلودل چي افغانان د همدغه افغان اولاد دي. دروېزه ص ۸۳
له دې څخه وروسته نعمت الله هروي هم په ۱۶۱۴ کال کي د «مخزن افغاني و تاریخ خان جهاني» په نوم یو تاریخ ولیکی او په هغه کي یې دغه افسانه په ډېر مفصل شکل راوړه. څرنګه چي دا په دې باره کي لومړنی بشپړ کتاب وو نو وروسته یې د سیمي د پښتني او غیر پښتني محققینو او تاریخ پوهانو او دغه راز د زیاترو اروپايي مورخینو لپاره د یوه معتبر سند حیثیت غوره کړ.
مخزن افغاني هم د خپلو معلوماتو لپاره هیڅ ډول مأخذ نه ورکوي؛ او په حقیقت کي مأخذ لري هم نه. ځکه د هغو کتابونو نومونه، چي دی یې په مقدمه کي یادوي او وايی چي له هغوی څخه یې ګټه اخیستې ده، په دغه مشخصه موضوع کي یوه کلمه هم نه لري. د مخزن افغاني ټول معلومات پر افسانو ولاړ دي. دی پښتانه د ساول، چي په قرآن شریف کي طالوت بلل سوی دی، اولاد بولي. دی وايی طالوت د قیس زوی وو، د طالوت دوه زامن برخیا او ارمیا نومېدل. د برخیا زوی آصف نومېدی او د ارمیا زوی افغنه نومېدی او افغانان ټول د دغه افغنه له نسله دي.
دی وايي کله چي بخت النصر پر بیت المقدس حمله وکړه نو دوولس زره صالح او پرهېزګاره خلک یې قتل کړل او نور یې له بیت المقدس څخه وايستل. بخت النصر امر وکړ چي دا خلک باید زما په قلمرو کي ونه اوسیږي. هغو کسانو چي د بني اسراییلو قافلې یې تعقیقبولې دا کسان یې د غور، غزني، کابل، کوه فیروزه او د قندهار غرنیو علاقو ته پسي واخیستل. په دې توګه د افغنه اولاد د ایران او افغانستان په علاقو کي میشت سول او تر اوسه پوري هلته اوسیږي. هروي ص ص ۹۰-۹۱
دی پخپله وايی چي د دې قوم په باره کي چا کتاب نه دی لیکلی. مګر دی د هغو د تاریخ په باره کي څه باندي پنځه سوه مخه او د هغوی د اولیاوو او صوفیانو په باره کي څه کم دوه سوه مخه لیکي. دا معلومه نه ده چي دا دونه معلومات یې، بېله کتابه او لیکلي مأخذه، له کومه کړي دي. طبیعي خبره ده چي دا ټولي بې اساسه افسانې دي، خو له بده مرغه چي دا افسانې اوس هم موجودي دي. خلک باور په لري، تر اوسه پوري د همدغو افسانو پر اساس جوړو سویو قبیلوي شجرو له مخي ، چي له لویه سره یې بنیاد غلط دی، جنګونه سره کوي او دا هم نه ده معلومه چي دا بې بنیاده قومي شخړي او دا بې اساسه قومي او قبیلوي افتخارات او اختلافات به لا تر کله ژوندي وي.
مخزن افغاني، د افسانوي روایاتو په اساس، لیکي چي هرکله خالد بن ولید، چي هغه هم د بني اسراییل له قوم څخه وو، د اسلام په دین مشرف سو نو هغه د غور په غرونو کي خپلو افغانانو ته خطونه ولیکل او هغوی یې د اسلام دین ته را وبلل. د غور له غرونو څخه یوه ډله خلک، چي مشر یې قیس وو، د مدینې پر لور روان سول. کله چي دوی اسلام قبول کړ نو حضرت رسول صلعم ورته وویل چي قیس عبراني نوم دی. ستا لپاره باید عربي نوم انتخاب سي او دی یې عبدالرشید وباله. کله چي عبدالرشید د مکې په فتح کي ډېره لویه بهادري وکړه نو رسول صلعم هغه ډېر ونازاوه او هغه ته یې د پتهان لقب ورکړ چي معنا یې هغه لرګی دی چي د کښتۍ ټوله بدنه ورباندي تکیه وي. هغه کتاب ص ص ۱۱۶-۱۱۸
که موږ دې څو کرښو ته یو نظر واچوو؛ دا له سره تر پایه پوري ضد او نقیض او پر دروغو ولاړ معلومات دي. لومړی خو خالد بن ولید د بن مخزوم د قبیلې قریش دی. له اسراییلو سره هیڅ اړه نه لري. دا سي به یې فرض کړو چي دی اسراییلی دی. لومړی هغه څرنګه خبر سو چي د اسراییلو یوه لویه قبیله، چي تقریبا یو نیم زر کاله مخکي ورکه سوې ده، په غور کي ژوند کوي. داسي به یې فرض کړو چي خالد بن ولید ته چا معلومات ورکړي دي. بیا نو دی د قیس په نامه څه خبر سو چي د هغه په ادرس یې لیک واستاوه. دا به هم ومنو. اوس نو خالد او قیس په کومه ژبه مکاتبه وکړه. خالد خو عربي ویله او قیس هم پښتون سوی وو او نه یې عبري او نه یې عربي زده وه. که دا معمی هم حل کړو؛ خالد بن ولید، چي حضرت رسول اکرم یې په سترګو لیدلی، د هغه معجزې یې لیدلي، د هغه شخصیت یې لیدلی، د هغه د دین کتاب، قرآن شریف د ده په خپله ژبه نازل سوی وو؛ خو له اسلام سره تقریبا شل کاله وجنګېدی او ایله، د مکې له فتحي څخه دوه کاله مخکی یې ایمان راووړ. خو د خالد بن ولید په خلاف، د قیس زړه دونه نرم دی چي د خالد په یوه لیک خپل یهودي دین او کتاب پرېږدي او مدینې ته روانیږي. دا به هم ومنو. وايی حضرت رسول اکرم قیس ته وویل چي ستا نوم اسراییلي دی باید چي عربي نوم غوره کړې. لومړی خو قیس عبري کلمه نه ده او په ټول تورات کي فقط یو ځل د کیش کلمه راغلې ده چي عربانو قیس ورڅخه جوړ کړی او یا دا یې معرب شکل دی. قیس په مکه کي د ننه د عربو د یوې قبیلې د خدای نوم وو او په عربو کي د عبدالقیس په نوم یوه قبیله موجوده وه، د عبدالقیس په نوم خلک موجود وه، امرألقیس، له اسلام څخه مخکي، د عربو تر ټولو مشهور شاعر او قصیده لیکونکی تېر سوی دی او قیس د عربو یو له تر ټولو عامو نومونو څخه وو ښه مثال یې هغه قیس دی چي پر لیلی مین وو او په مجنون مشهور سو. دا به هم ومنو چي قیس عبري نوم دی . خو حضرت رسول اکرم په ژوند کي له هیچا څخه نه دي غوښتي چي خپل نوم دي بدل کړي؛ له قیس څخه یې دا غوښتنه څرنګه وکړه؟ او آیا له قیس سره د نورو ملګرو بني اسراییلو نومونه، چي د قیس په څېر پښتانه سوي ول، ټول عربي وه؟ دا به هم ومنو. دا چي حضرت رسول قیس ته د مکې له فتحي څخه وروسته، د هغه د توري او مړاني له امله د پتهان نوم ورکړ، چي د کښټۍ لاندنی لرګی دی؟ دا کلمه په عربي ژبه کي له سره نسته او دې ته مشابه کلمات د کښتې د لاندني لرګي معنا نه ورکوي او حتی ربط نه ورسره لري . له دې څخه وروسته په دې معماوو پسي نوري یو عالم افسانې او حتی خندوونکي کیسې تړلي دي.
د پښتنو د بني اسراییلیت نظریه چي هر مورخ تعقیب کړې او تایید کړې ده، اساس او بنسټ یې دغه افسانه ده چي نه له کتاب او تاریخ او نه له عقل او منطق سره سرخوري.
مونسټارټ الفینسټون، چي د کابل د پاچهی بیان په نوم کتاب یې په انګلیسي مورخینو کي په بایبل مشهور دی، تر هر چا مخکي، د دې افسانې تاریخي او منطقي خلاء ته متوجه وو او په داسي حال کي چي پخپله اعتراف کوي چي د افغانانو له پخواني تاریخ سره ډېر بلد نه دی؛ د افغانانو د خپلو تاریخونو په حواله ، چي مطلب به یې ښايي همدغه مخزن افغاني وي لیکي:
« د افغانانو د خپلو مورخینو معلومات، چي وايي ساول ابراهیم ته په پنځه څلوېښتم پلار رسیږي او قیس له ساول څخه اووه دیرش نسله فاصله لري له مقدسو متونو سره اړخ نه لګوي او په دې دوهمه ادعا کي اووه دېرش نسله په شپاړس سوه کاله کي راوړل سوي دي. اوس نو که دا خبره لا هم ورسره زیاته کړو چي ساول د ارمیا او برخیا په نوم هیڅ اولاد نه درلود او که د افغان په نوم د هغه کوم لمسی قبول کړو؛ د دغه سړي نوم د ساول په اولادونو او نسل کي هیڅ نه په سترګو کیږي.» الفینسټون ص ۲۰۷
« … د افغانانو او یهودو ترمنځ د عاداتو او اطوارو ترمنځ به په ډیرو مشابهتونو استناد وسي خو د تاریخ په یوه ټاکلې مرحله کي د ملتونو ترمنځ دغه راز مشابهتونه معمولاً موجود وي. که موږ دا مشابهتونه د هویت د اثبات په حیث قبول کړو نو بیا تاتاران، عربان، جرمنیان او روسان ښايي یو قوم وبلل سي…. زه باید دلته ووایم چي د پخوانیو افغانانو یکی یو نوم له عربو او یهودو سره مشابه نه دی. د پښتنو د څلورو لویو قامونو د پلرونو نومونه سړبن، غرغښت، بيټنی او کورلی یا کورونی دی. له دې پلرونو څخه ابدال، غلجي، خوکیا، کاکړ او نور پیدا کیږی او دا یوازي د وروستیو وختونو خبره ده چي په دې قبایلو کي وروسته بیا یوسفزي، محمدزی، سلیمانخېل اونور داسي نومونه وینو چي یا عربي او یا یهودي ریښې لري. د خارکوف د ښار پروفیسر ډورن چي د افغانانو تاریخ یې ترجمه کړی او ډېر عالمانه یاداشتونه یې پرې لیکلي دي پر هغو مختلفو نظریو باندي بحث کوي چي د افغانانو اصل نسب قبطیانو، یهودانو، ګرجیانو، ترکانو، مغولو او ارمنیانو ته رسوي. دی په ډېر تلوار او سر سري توګه هغو نظریاتو ته اشاره کوي چي وايی افغانان له انډوسیتین، ماد، سغدیانو، فارسیانو او هندیانو څخه راغلي دي. پر دې ټولو باندي له غور کولو څخه وروسته دې نتیجې ته رسیږي چي دوی په دې یادو سویو قومونو کي له هیچا څخه سرچینه نه اخلي او له دغو اوسنیو ځایونو او غرونو پرته، چي دوی پکښي اوسي، له بلي هیڅ خاوري سره اړه نه لري. هغه کتاب ص ص ۲۰۸-۲۰۹
سر اولف کیرو، چي یو له ډېرو دقیقو مورخینو څخه دی، د قیس عبدالرشید پټان ټوله کیسه یوه تشه افسانه بولي او لیکي: « له دې بیان څخه پخپله دا معلومیږي چي دا یوه افسانه ده. حتی د قیس او د هغه د ملګرو مسلمانېدل هم سړی ردولای سي؛ موږ د باوري اسلامي متونو څخه لکه البیروني او د هغه معاصر عتبي، چي دواړو د محمودغزنوي په وخت کي لیکني کولې دغه افسانې بې اساسه بللای سو. دغه متون موږ ته وايي چي د قیس له زمانې څخه څلور پېړۍ وروسته لا د کابل خلک نه وه مسلمانان سوي او دا خلک یوازي د محمودغزنوي په وخت کي مسلمانان سول. د جیپال د هندوشاهي پاچهي تر کابل پوري غځېدلې وه او محمود مجبور وو چي د سلیمان د غرونو له کافرو افغانانو سره وجنګیږي. حتی وروسته په ۱۱۹۲ کال کي د معزالدین محمدسام غوري او پریتويراج په جنګونو کي په دواړو خواوو کي افغانان جنګېدل. یعني په دې حساب، د دوولسمي پېړۍ تر پایه پوري لا ټول افغانان مسلمانان سوي نه ول… نو له دې څخه داسي معلومیږي چي د یهودو خپل تاریخ چا سم لوستی نه دی او مطالب یې اړولي را وړي دي. د اثوریانو او بابلیانو تر منځ یې د یوه بل د نیولو او بندیانولو افسانې را اخیستي دي؛ هغه یې په اسراییلو پوري تړلي دي او بیا یې نو ساول ته یو زوی ورجوړ کړی دی. او دا چي په دې منځ کي د زرو کالو توپیر را ځي دې ته خو لا څوک څه نه وايي. الفینسټون له دې کیسو څخه نتیجه اخلي چي دا داسي ښکاري لکه د رومنانو لپاره جوړي سوي افسانې او یا دا چي برټانویان د ټروجان سره وتړو. دا ډېره ښه نتیجه ګیري ده زه فکر کوم چي دا مفکوره برټانوي اسراییلیانو جوړه کړې ده. کیرو ص ۹
البته هینري جورج راورټي، چي ښايی د پښتو په ژبه کي د هغه په اندازه باصلاحیته مستشرق یا ونه لرو او یا ډېر کم وي، پر پښتو انګلیسي ډیکشنري باندي د مقدمې په ترڅ کي لیکي: « له بلي خوا، کله چي د پښتو افعالو خصوصیت او تلفظ او ځینو نورو خصوصیاتو ته وګورو نو موږ ته به څرګنده سي چي دا یوه خاصه ژبه ده چی له بلي هري ژبي سره توپیر لري.» راورټي د ډیکشنری مقدمه ص ۱۸
د دې ټولو خبره نتیجه دا ده چي د یوې ژبي یا یوه قوم د معرفي کولو او تاریخي ریښو د څېړلو په برخه کي باید له هیڅ ډول تنګ نظرۍ او دښمنۍ څخه کار وانه خیستل سي. که چیري څوک دا ثابته کړای سي چي پښتانه د یهودو له نسله او ژبه یې عبري ریښې لري، نو دا خو هیڅ خبره نه ده بلکه د تاریخ یو تاریک کونج به یې روښانه کړی وي. دغه راز که څوک افغانان د قفقازیانو، هندوانو، آریایانو، اېرانیانو او یا کلدانیانو اولاد و بولي او ښه دلایل وړاندي کړای سي هیڅوک به مخالفت ورسره ونه کړي.
د پښتنو د بني اسراییلیت په برخه کي د مخزن افغاني او ورپسې آثارو نظریات ځکه د منلو نه دي چي له پیل څخه تر پایه پوري تاریخي او منطقي اساس نه لري. له دې نظریې سره الفینسټون او نور پوهان هم له دغه امله مخالفت څرګندوي، نه دا چي څوک له اسراییلو سره کوم خاص مخالفت او دښمني لري.
مأخذونه
۱: هروي، خواجه نعمت الله. تاریخ خان جهاني و مخزن افغاني اُردو . چاپ لاهور، طبع دوم ۲۰۰۴.
۲: ننګرهاری، اخوند درویزه. تذکرة الابرار و الاشرار. طبع مکتبة اسلامیة محله جنګي پشاور. سال طبع نامعلوم.
۳: افغاني، سیدجمال الدین. تتمته البیان فی تاریخ الافغان. مترجم به فارسي محمدامین خوګیاني. چاپ کابل.
4: Elphinstone, Mountstuart. An Account of the Kingdom of Caubul. Vol 1. Karachi, Pakistan. 1972.
5: Allami, Abul Fazl. The Aini Akbari. Vol 2 India 1994.
6: Caroe, Sir Olaf. The Pathans. Karachi, Pakistan 1985.
7: Raverty, Capt. H.G. A Dictionary of the Pukhto, Pushto or Language of the Afghans. New Delhi, India 1995.
سلامونه،
ښاغلی مشر جهاني صاب ښې پېرزوینې او ښې چارې،
په دې سلسله کې ، ما د ښاغلي مشر سعداله جان برق ۳ ټوکه کتابونه لوستي چې البته نوي پېښورکې خپاره شوي دي : (د پښتنو اصل نسل)*
دی وایی چې پښتانه/افغانان ،نه بنی اسراییل دي؛نه آریایان دي او نه هندوان-مغولان!!! بلکه
کله چې دنیا پیدا کیدله ، دا زمونږ اوسنۍ د اوسیدو ځمکې اوبو لاندې وې ،بیا یوه قوي چاودنې سره غرونه او سیندونه منځ ته راغلي چې د همالیا سلسله او هندوکش او سلیمان’کسئ ‘غرونو ؛او آمو ، اباسین اوهلمند اوهریرود او… پیدا سوي ؛ زمونږ لومړني نیکونه د همدغوغرونو له څمڅو د سیندونوغاړو کې میشت سويدي! (غرغشت،سړبن،بیټ ،کرلاڼ).
جالبه داده چې برق استاذ لیکلي :دا چې د شرق اوسط؛ منځنۍ ایشیا ،اڼډیا یا حتی د یونان او بین النهرین خلګو کلتورونه ،ژبې یا داسې نورې پشتنو/افغانانو ته ورته دي دا احتمال لیرې نه شو ګڼلای چې هغیئ د (پښتون/افغان ) له نسله وي!!!
*آخذ سوی له؛د پښتنو اصل نسل (وړومبی،دویم،دریم جلدونه)
چاپ:اول ځل :۲۰۰۹؛ دویم ځل : ۲۰۱۶
یونیورسټی بُک ایجنسي/خیبر بازار -پیښور/خیبر پښتونخوا
محترم ډاکټرساپی صاحب سلامونه او احترامات. ماد سعدالله جان برق صاحب کتاب نه دی لوستی. ښايی هغه به هم د ځان لپاره دلایل لري؛ خو ستاسي له مختصری لیکني څخه داسي ښکاري چي برق صاحب کوم شواهد نه لري او زړه یې غوښتي دي چي باید داسي وي. ژوندی اوسې.
د ښاغلي او منلي جهاني صېب، علمي او تاریخي لیکنه مې په غور سره ولوستله چې په دې څو پېرګرافونو کې یې د یو کتاب په وزن څومره پخې او مستندې خبرې رانغښتې دي؟ زه باور لرم چې همدا لنډ بحث د ځینو مغرضو کړیو د کرکجنو بحثونو او تورونو په وړاندې کفایت کوي.
بله دا چې که فرض کړو پښتانه د بني اسرائیلو ورکه شوې دولسمه قبیله ده؛ نو بیا خو به د عار په ځای افتخار وي چې دوئ د یو اولوالعزم پېغمبر (موسی ع) له آره، د بل ستر پېغمبر، حضرت محمد (ص) امتیان دي. نن خو د نړۍ په اته ملیارده انسانانو کې همدا اتلس ملیونه یهودان تر هرچا غښتلي او خبره یې په هر سټېج کې میره ده.
څومره به ښه وي که د ړوند تعصب په ځای، د څرګندو تاریخي شواهدو له مخې ټول دا ومنو چې پښتانه د همدې سیمې اصلي اوسیدونکي او وارثان دي.
د قدرمند جهاني صېب د لازیاتو څیړنیزو لیکنو په تمه
ملکزی
جهاني صاحب د ژوندی وي . هغوی چې خپله یې قوم او نسب لا معلوم نه دی ، او پر پښتنو د اسرائلیت ټاپې لګوي ، ډېر مستند او محکم دلایل مو وړاندې کړیدي.
اوسنیو علمي څېړنو او د DNA ازموینو هم دا ثابته کړه ، چې پښتانه له اسرائیلو سره هېڅ ډول مشترکات نه لري .
یهودیان په خپل دین او ژبې کلک ولاړ خلک دي ، له علم ، زده کړو او اقتصادي مسایلو سره زیاته مینه لري . همدا راز د نړۍ ادیانو او تمدن زیاته برخه په دوی پورې اړه لري . یهودیان او عربان دواړه د حضرت ابراهیم خلیل الله د دو زامنو حضرت اسمعیل ع او حضرت اسحق ع اولاده ده . عبري او عربي ژبې خورا زیات مشترکات سره لري .
اما پښتانه بیا جنګیالي ، ساده او وطندوسته ، مګر بې اتفاقه خلک دی . د پښتنو ژبه بیا له شرقي او آریایي ژبو سره ورته والی لري . د پښتو ژبې او نورو ایندو اروپایي ژبو ترمنځ ډېرې کلمې مشترکې دي ، خو له عربي او عبراني ژبو سره بیا تر اسلام مخکې کوم ورته والی نه درلود . البته اوس زمونږ په ژبه کې بې شمېره عربي ویې اضافه شویدي .
ښاغلی جهانی صاحب
ستاسو زیار او څیړنی د قدر وړ دی هیله مند یم چی تاسو غوندی نور پوهان هم په دی لار کښی ورته ګامونه واخلی او دا لاره تر خپل منزله ورسوی .
یو مطلب چی غواړم هغی ته اشاره وکړم ځینی د نړی ژوندی ژبی ګرامری او لغوی یوالی او نژدی توب ممکن له مونږ سره به مرسته وکړی خپل منزل ته لاره آسانه کړو .
یوه د دری ژبی سره نژدی والی او یا مشترکات لکه خشو خواښی ، خوریی ،خواهر زاده ،ماست ،مستی …..
دوهم د کردی ژبی لکه سور ،پښتو سور، شین پښتو شین یا دا جمله چی په پښتو کښی وایی مخ نه لری په کردی ژبه ( مخ ندارد) کښی تقریبا په بله معنی ( عقل نه لری ) او همداسی ځینی نور
دریم دجرمنی ژبی ګرامر هم ځینی ورته والی لری او د اعدادو په شمیرلو کښی لکه یو ویشت (این اون سونسیښ) یعنی اول یو وایی بیا شل او که د یوه نه تر لسو وګورو نو د ویلو په برخه کی ډیر شباهت لیدل کیږی لکه این ،سوی ،دری ، فیر، فونف.زخز، زیبن ،اخت ،نوین ،سن
زما عرض دادی چی زه څیړونکی نه یم او نه یی د هغه وړتیا لرم خو که نور څیړونکی د دی ژبو ، د تاریخ په څیړلو کی ګامونه واخلی هیله مند یم چی ښه پایلو ته به ورسیږو
په پښتو کې مونږ مور کلمه لرو دا کلمه په ځینو اروپاي ژبو کې کټ مټ تلفظ کیږي د مور کلمه په نورو ژبو کې داسې ده :
1 انګلیسي mother
2 فرانسوي mère
3 هالندي moeder
4 جرمني Mutter
5 ناروي mor
6 دنمارکي mor
7 هسپانوي madre
8 سویدني mor
خراسانیان دې د مور کلمه په عربي او عبراني ژبو کې خپله پیدا کړي .
سعدالله برق اوقلندر مومند د ای.اس ای او بنجاب به لمسون د بشتو او بشتنو دشمنان دی ددی مقصد لباره یی کلداری ثمنا قلیلا اخیستی دی
سلامونه،
محترم جهاني صاحب ! ما د برق صیب دا کتابونه څوکاله مخکې په سرعت لوستي وو،فکر کووم د ستاسو دلایل هغهء هم راوړي ول حتی له عظیم الشان قرآن نه ېې هم دلایل راوړي ول ( د بابا آدم او بیبی حوی د خلقت او جنت او شیطاڼ قصې).
او په یو ټیوب کې د حاجي اسلم د (لالونو) لړۍ کې هم په ژوندۍ بڼه همدا خبرې کړې دي.
د محترم وحید په تبصرې به دومره ووایم چې: سعدالله جان برق نوم ما پخوا اوریدلی و چې د پښتو ژبې لیکوال،شاعر ؛ډرامه لیکونکی او کمیډین دی ؛ له پټو اړیکو ېې نه یم خبر! ؛ دی پخپلو خبرو کې ځان اصلاََ د غزني له اڼدړو معرفي کوي چې پخوا اخوا ته تللی دی ؛
او زما په آند ، ده خپله نوې تیوري وړاندې کړیده ؛ چې ېښتون/افغان له خپل جنټیک او اصل نسب څخه لسګونه زره کلونه پخوا له همدې غرو رغو دنیا ته راغلی نه انډین دی؛ نه بنی اسراییل ؛ نه پارسی ؛نه ترک او نه مغول نه افریقایی او نه بل څوک!!!
زه یو وخت ترکیه کې زدکړیالی وم ، ترکانو به ویل مونږ (ترکان) د وسطی آسیا د یو لیوه نه پیدا او دیخوا راغلی یو!!
نو شکر دی چې برق خو نه دی ویلی څې پښتانه د کوم حیوان اولاده ده!؟
په درنښت
د محترم جهانی صاحب د زیار ګالنی څخه په مننی سره؛
بنی اسرائیل، یهود او صهیونیزم ۳ بیل بیل مفاهیم دی چی هر یو ځانته خاص تعریف او تاریخی شالید لری.
خبره داده چی نننی یهودو باالواسطه یا بی واسطه یوازی د پښتون انتساب د بنی اسرائیلو اسباط ته د ادعا په هکله نه ده مطرح کړی بلکه په افریقا او جنوبی امریکا کی ئی هم ځینی قبیلی د ۱۲ اسباط څخه یو سبط ګڼلی دی. جالبه دا ده چی څو کلونه مخکی ئی د عبری او جاپانی ژبی تر منځ د یو څو معدودو کلماتو د اشتراک له وجی د جاپان وګړی هم یو سبط وګاڼه.
د نننی یهودو ( په حقیقت کی د صهیونیزم د پلویانو ) هڅه د بنی اسرائیلو د ورک سبط یا اسباط د موندلو هڅه دومره احمقانه او کاذبانه هڅه ده لکه په دښت کی د یوسف علیه السلام د وړونو هڅه په څاه کی د لویدلی ورور د موندلو هڅه.
د بشری ټولنی د وګړو تر منځ د ژبنی او نورو کلتوری محدود او معدود اشتراک یوه طبیعی خبره ده چی دا وړوکی اشتراکات به په هیڅ توګه د تباری ریښی د یووالی په معنی نه وی.
امّا د پښتون او بنی اسرائیلیتوب د ګډی ریښی د ادعا په هکله:
پښتون ممکن د مځکی او ښځی او اوبو او میراث او چارتراش پر سر یو بل سره وژلی وی یا ووژنی خو دا یو لوړ او د ستائنی وړ صفت ئی په برخه دی چی فتنه ګر نه دی او بل ټبر ته ئی دسیی او توطئی نه دی جوړی کړی که څه هم خپله اکثراً د نورو د فتنو او توطئو قربانی سویدی.
بل ستر توپیر چی پښتون ئی د ( بنی اسرائیل نه بلکه یهود ) سره لری دا دی چی پښتون ته د دین عنصر د ڼژاد او قبیلی او عشیری تر عنصر مقدم او محترم دی خصوصاً کله چی معنوی او وطنی خطر احساس کړی حال دا چی یهود ته د نژاد عنصر د یوی وجودی فلسفی حیثیت لری. یهودو ته اصلاً دین جالب نه دی، هغوی حتی خدای تعالی د ځان عاشق او یرغمل ګڼی.
د مځکی پر مخ یهود یوازنی قوم دی چی نه معاد ته عقیده لری او نه تبشیری فعالیت لری.
نن سبا د نړی د اکثرو وګړو روحیات او اخلاقیات د نړیوالو شیطانی رسنیو ( چی اکثراً د صهیونیسټی یهودو یا مسیحی او مسلمانو صهیونسټانو په واک کی دی ) لخوا یرغمل دی او د اسرائیلو د دولت د ظالمانه کړنو په وړاندی وړوکی اعتراض ته د ” انتی سامی ” نوم ور کوی پداسی حال کی د ظلم غندنه اصلاً دین او مذهب او نژاد او جغرافیا نه پیژنی بلکه د ظلم او ظالم څخه کرکه یوه فطری غریزه ده.