چهارشنبه, جون 26, 2024
Home+به رسمیت شناختن که مدت ها انتظار آن می رفت

به رسمیت شناختن که مدت ها انتظار آن می رفت

غوث جانباز

هسپانیه، آیرلند و ناروی به صفوف کشورهای پیوسته اند که فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت شناخته اند.

در عکس العمل به این اقدام، اسرائیل سفرای خود را از این کشورها فراخواند. علاوه بر آن، تل ابیب می گوید که اروپا تصمیم گرفته در کنار تروریست ها قرار گیرد و گویا اروپا در حال تضعیف حاکمیت اسرائیل است. برعکس، اروپا معتقد است که ایجاد دو دو دولت برای توقف خصومت ها در خاورمیانه ضروری است.

اکنون موجودیت فلسطین توسط ۱۴۶ کشور از جمله ای ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. این رویداد فلسطين را به پیوستن رسمی و کامل به سازمان ملل متحد نزدیک می سازد و حق رای را در مناسبات بین المللی کسب خواهد نمود

این همه در زمانی اتفاق می افتد که سازمان های بین المللی از اسرائیل رو بر می گردانند، چیزیکه به نفع فلسطین تمام می شود. با این حال، نباید این واقعیت را نادیده گرفت که اسرائیل و ایالات متحده امریکا هنوز تسلیم نشده اند و به احتمال زیاد تلاش خواهند کرد تا بر اروپا فشار بیاورند تا سازمان های بین المللی موجود را در آینده به طور کامل نابود نمایند. و این همه را فقط بخاطر آن انجام می دهند تا بازی را که به راه انداخته نبازند.

1 COMMENT

  1. ولی نه باید فراموش کرد که سازمان بین الملل خودش در حالت پروپاشی است و اردر جدید جهانی در راه است امریکا هم دیگر امریکا نه مانده و در حالت پروپاشی زود انجام یا دیر انجام قرار دارد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

ادب