تاند (سې شنبه، د ثور ۱۸ مه) «د جرمني لپاره متبادل»(Alternative for Germany) ګوند سیاستواله ماري تریسي کایسر (Marie-Thérèse Kaiser) پر افغان کډوالو د جنسي تیریو د احصایې د خپرولو په تور محکومه شوه.
۲۷ کلنه کایسر د دوشنبې په ورځ په محکمه کې په دې خاطر جریمه او په بند محکومه شوه چې په خپله سیمه کې یې د افغان کارګرو پر ضد کرکه خپروله.
دا د خپل دې اقدام په خاطر په ۶ زره یورو نغدې جریمې او دغه راز تر سلو ورځو پورې د ورځې په ۶۰ یورو جریمې محکومه شوې ده.
د دې ترڅنګ به د هغې په ریکارډ کې د جرم سابقه د تل لپاره ثبت وي.
د جرمني لپاره متبادل ګوند دې سیاستوالې د ۲۰۲۱ په اګست کې په خواله رسنیو کې لیکلي و چې د هامبورګ د ایس پي ډي (ګوند) ښاروال په غیربیروکراتیک ډول د افغان کډوالو په منلو د ډله ییز جنسي تجاوز ته هرکلی ویلی دی.
دې پوسټ ډېر عکس العملونه وپارول او هغه د توکمپالنې پر اساس وبلل شو.
د محکمې قاضي ویلي چې د کایسر څرګندونو د یوې ډلې خلکو پر ضد کرکه پارولې ده.
خو د دې ګوند (ایس پي ډي) د محکمې پر پرېکړه نیوکه کړې او ویلي یې دي ویلي چې په دې پرېکړې یې هڅه کړې چې د دوی د ګوند د غړیو خولې پټې کړي.
قاضي د کایسر د محاکمې په لړ کې وویل، په دې کې شک نه شته چې په جرمني کې د بیان ازادي شته خو دا ازادي نه شته چې څوک دې د یو چا یا یوې طبقې عزت او درنښت ته په سپکه سترګه وګوري.
د ټانډ او نورو پښتو برښنا پاڼو د چلونکو په زیار، هڅو او تلاش نن ورځ پښتو ژبې ډیر پرمختګ کړي. ژبه د یو قوم د پيژندګلوي حیثیت لري. د ټانډ دوستان هڅه کوئ پښتو ژبه ژوندي وساتي او الله ج د جزا د خیر ورکړئ. خو لوپره ته ډیر سپک انسان یې.
د ټانډ دوستانو ته د عبدالرحمن دا شعر ډالی دي:
څوک به ښه او څوک به بد راپسې وایې
زه عبدالرحمن په سپکو سپک په درنو دروند یم
دا وو ستاسو زیار او هڅوته زما کلام. په درناوي!
د ټانډ له چلونکو هیله کوم چې، د دغه لوپر خبیث کامنتونه تل پاکوئ.
زده کړه (پوهه)، روزنه (تربيه) او حيا (اخلاق)
د هر لوستي او نالوستي لپاره دا درې شيان ډېر اړين دي چې له دې پرته نيمګړی وي.
د هر موروپلار د اولاد زده کړه مسؤولت او مکلفيت دی او ورسره ورسره کورنۍ تربيه او اخلاق دا هم دوه هغي اصلي ارزښتونه دي چې سيده له کورنۍ سره تړاو لري او يو څوک چې له کورني چاپيريال ښه ونه روزل شي او ښه خوي بوي (اخلاق) يا ښه کريکټر ور ونه ښوول شي، نو هغه بهر په ټولنه کې نه سړی کيږي.
دنيا له ډېرو بېلاريو خلکو ډکه ده. ان تر دې چې ډېر مسلمانان نه دي، خو د نورو اديانو او عقايدو او شعايرو ته په درنښت ګوري او حال دا چې ايمان نه لري.
له بده مرغه زموږ په ټولنه کې ځينې داسې له ادب و اخلاقو خلاص کسان هم شته چې له پوهاوي سره سره بيا له مؤمن به او شعايرو پورې به هسې بېځايه او بې ربطه نښتی وي او سپکاوی به کوي. له دې ناخبره چې هېڅوک د الله او د رسول صلی الله عليه وسلم سپکاوی نه شي، خو خپل ځان به سپک او ذليل کړي.
تاريخ له ډېرو پېښو ډک دی چې ښه بېلګه يې فرعون او داسې نور دي چې په پيل مې له رب نه ځان ناخبره کړ او ترې منکر شو. بيا يې وويل چې تاسې ته له ځان پرته بل داسې اله نه وينم او په درېم ځل يې د لوی رب دعوه وکړه او له دې سره يې د رسول موسی عليه السلام تکذيب وکړ. ځانته يې لوړه مناره او برج جوړ کړ چې هلته ورجګ شي او له خدای سره جنګ وکړي او العياذ بالله هغه ووژني او دا دعوه يې هم وکړه، خو د دې ټولو ناپړيتو سره سره چې کله الله تعالی له خپل ټول پرسونل او قوة سره په نيل کې راګېر کړ، نو هېڅوک يې په درد ونه خوړل او د رښتياو له ساعت سره چې مخ شو، نو بيا يې هم اله ((آمنت أنه لا اله)) ومنلو، هم يې رسول موسی عليه السلام او د هغه پيروان ومنل چې ((امنت به بنوا اسرائيل)) او هم يې د مسلمانۍ منښته وکړه چې ((وانا من المسليمن))، خو بيا وخت تېر وو او هېڅ ګټه يې ورته ونه کړه.
زموږ په ټولنه کې ځينې يو نيم کس پيدا کيږي چې کله ناکله په ځينو مواردو کې د الله او د رسول صلی الله عليه وسلم اهانت کوي او کله پر نورو مقدساتو او مؤمن به وو پورې نښتی وي او نامناسب توري ورته کاروي، نو دا نور څه نه کوي، بلکې د خپلې هغه پټې عُقدې او رخې او دښمنۍ يا عناد ښکارندويي کوي چې په يوه بڼه نه يوه بڼه د الله تعالی د پېغمبر (ص) نوم په نامناسبه لهجه ياد کړي او ورپورې ولګيږي، نو موږ به ورته لومړی له خپل هادي او لارښود څښتنه د هدايت غوښتنه کوو او نور به يې همغه ته وسپارو، خو دا بايد په پام کې ولري :
څوک چې خدای سپک او بېلارې کړي، نو هېڅوک درنولی او لارې ته راوستی نه شي.
خوښه يې خپله چې دښمني ګالي او که سميږي، نو توپ د ده مخې ته پروت دی، خوښه يې خپله چې کومې خوا ته يې ولي؟
اسلام د پوهې او اقتصاد منافي نه دی ان تر دې چې دومره يې هڅوي چې ان د جمعې پر ورځ يې له لمانځه مخکې او وروسته ګټې وټې يعنې اقتصاد ته هڅوي چې لمونځ مو وکړ، نو د خپل کار پسې ولاړ شئ او د الله فضل ګټې وټې او عايد پسې وګرځئ. يو څوک دې داسې څه راوښيي چې اسلام يې له علم او اقتصاده راګرځوي؟ خو دا چې موږ خپله له علمي پلوه کمزوري او وروسته پاتې يو او هغه لويو قوتونو له موږ سره خيانت کړی دی چې له علم او اقتصادي ډګره يې محروم کړي وو نه اسلام.
موږ له موقعيتي پلوه د دوو سترو امپراتوريو ترمينځ پراته وو، نو هرې امپراتورۍ وځپلو او په لوی لاس يې له پوهې او اقتصاده بې برخې کړو.
لوپر د ثور د ۷ د رسوباتو یوه بویناکه کِتله ده چی بیزو غوندی ئې د سوسیال امپریالیزم د ښاخ څخه د لیبرال امپرالیزم ښاخ ته توپونه وهلی دی البته یا مسیحی دی او یا ملحد دی. هر څوک د خپلو افکارو او عقائدو د تثبیت د انتخاب حق لری او هیڅوک پدې هکله اعتراض نلری خو اعتراض دا دی چی لوپړ د خپلی لیبرالی عقیدی د اصولو خلاف، د وولس عمومی عقائدو ته سپکاوی د ځان حق ګڼی ( البته دومره پوهه او سواد هم نلری چی خپل دلائل او د عقیدی څرنګوالی په علمی توګه بیان کړی ).
لوپړ احتمالاً یو ناروغ ( پښتو ځپلئ) روحی کس دی چی ګومان کیږی د ډنمارک په هیواد کی اوسی.
د ټانډ درنو چلونکو څخه هیله کوم ، د لوپر دی کامنټونو په وړاندې د ډیلیټ تڼې مه هیروئ، او حتی اصراف (اسراف) هم جایز دئ. د دغه شریر انسان ټول کامنټونه باید ړنګ سئ. په دې لاره کې مو بریالیتوب له هرې خوا نه غواړم.
لوپړه!
انسانان د حق د مبارزې په سنګر کی د خپلو سرونو د بایللو څخه نه بیریږی نو زه به ستا خبیث او پلید کس د سپکو څخه ولی وبیریږم.
امًا واوره!
ستا پر ټولو غربی بادارانو او تا غوندی ټولو بی غیرتو کنداریانو او بی غیرتو پښتنو دی 9675467 GB لعنتونه و اوری. د سپی بچیه پدې خره مغز.
لوپړه!
ستا سواد ډیر ټیټ تر هغه دی چی زما افکار درک کړای سې.
بله دا چی زما او ستا توپیر دادی چی ما خپل نوم او شهرت معرفی کړی دی خو ته دومره شهامت نلرې چی خپل اصلی هویت او د اوسیدو ځای وښئې.
بل توپیر مو دا دی چی زه په غرب کی اوسم خو انسانی احساسات او وجدان می دومره ویښ دی چی د ځپلی بشریت سره د خواخوږی او دفاع پخاطر ستا د مور مړونو ( غربی استعمارګرانو ) ته وخښمیږم خو ته هر ځای چی اوسی مهمه نه ده بلکه مهمه دا ده چی د غرب بُت ته پر سجده پروت ئی.
بناً ته اصلاً نه انسانی غیرت لری او نه پښتنی غیرت لری او نه افغانی غیرت خوشی یو معتاد او روغ لیونی ئی.
د هغه پښتون په قبر د سپی پښې منډم کوم تا غوندی سپی پښتون! پخپل څنګ کی منی.
ولا لوپړه باټی دی د تره کی او امین او کارمل او نحیب ګاۇ مُریدانو او یاانګریزی مزدورانو او حسن کاکړ ته ورته دی ځکه:
له یوې خوا ادعا لرې چی په هغه ځای کی چی ” لوپر ” تشریف لری هلته ” غلام حضرت ” غوندی ټټوګان شوخند نه شی وهلای خو له بلی خوا وینو چی د تاند اکثره لوستونکی ستا د سپین سترګی څخه بیریږی او ستا د شیطانی څرګندونو په وړاندی د هیڅ غبرګون جرئت نلری خو همدې غلام حضرت ستا لوپړ څخه پرتوګ ایستلئ او لڅه کونه ئې دروَلی ئې چی آخر دی هم د داوود مومند ګوزو ته پناه یووړه او هغه څه دی را سربېره کړه کوم چی زما او د داوود مومند ( چی هغه هم تا غوندی یو باټک پلاسټیکی پښتون دی) تر منځ را منځته شوی وه او ته زما او د هغه تر منځ د اصلی ستونزی په ریښه خبر نه ئې.
بله دا چی دا په تا څه اړه لری چی زه تکیه خانې ته ځم او که خانقاء ته او که د وهابیانو یا صوفیانو یا سُنیانو مسجد ته ځم؟ ته خو اصلاً یو خبیث ملحد او د لندن او یهودو صمیمی مرئی ئې او دې مسائلو ته هیڅ عقیده نلرې.
نو
خوشی ګوزونه مه وله او یو ځل په هنداره کی وګوره او بیا وږغېږه.
بیا در ته وایم:
که غیرت او شهامت لرې نو خپل اصلی هویت دی ښکاره کړه، څوک ئې؟. اصلی نوم دی څه دی؟ چیرته اوسې؟
یعنی څه غواړې ثابت کړې؟
خبره خو دا وه چی داوود مومند له یوې خوا پر محمد ګل مومند میَن دی او له بلی خوا د شرق او غرب پر مشترک تاریاکی مزدور ( ظاهرشاه) مین دی پر هغه ظاهرشاه چی پښتو ژبی او پښتون ته ئې د مِنځی او مرئی په سترګه کتل،. همدارنګه داوود مومند، محمد ګل مومند د پښتو او پښتونولی د باغ مالیار ګاڼه،. له بلی خوا محمد ګل مومند دومره جرئت نه درلود چی ظاهرشاه بړوه ته ووائی چی هلکه پښتو دی ولی نه ده زده البته محمد ګل مومند د چاپلوسی یا بیری له مخی نه یوازی په ارګ کی د پښتو د ترویج توان نه درلود بلکه د ارګ نشیانو سره د هغوی په ژبه په ګډا او نڅا بوخت ؤ.
نو
ځکه می داوود مومند ته لیکلی وه چی د محمد ګل مومند باټی او سِحر ولی پر ارګ نشیانو اغیزه نه درلوده؟
امًا
لوپړ ساب!
د محمد داوود مومند پر ځای ته جواب راکړه چی آیا د محمدګل مومند او محمد داوود مومند باټی باید ومنو او که په ارګ او ټولو دولتی رسمی تشکیلاتو کی د پښتو ژبی خواره او یتیمه ورځ؟
ته خپله خر غل او غُل او لوده ئی. ته به څه شی ئی او جوابونه به دی څه وی.
ما تا ته لیکلی دی چی خر بیسواد ئی او د یوی لیکنی په ماهیت او ریښه او پسوند او پیشوند نه پوهیږی.
داوود مومند زما تلفونی آشنای ؤ، همیشه مو مجلس سره کاوه، زما مشران دوستان کوم چی کلونه کلونه مخکی په کابل کی اوسیده ټول ئې پیژنده. مومند به ما ته په تلفون کی ویل چی ” ستا فکر او قلم می ډیر خوښیږی “.
کیسه دی ځای ته ورسیده چی د ځینو اجتماعی – سیاسی مسائلو په هکله مو اختلاف پیدا سو او بالآخره دومره سوختی سو چی زما د اصلی هویت څخه منکر او زه ئی کنداری شیعه وبللم چی البته ما هم د طنز پتوګه ور ته ولیکل چی بلی زه شیعه او ایرانی یم او افغانستان می هیڅکله په سترګو نه دی لیدلی.
نو
لوپړ ساب! ته غواړی د تاند لوستونکو ته ما په منفی توګه ور وپیژنی ( اشتباه دی کړیده او کشف دی غلط وخوت ).
زه نه د هیچا څخه بیریږم او نه شرمیږم او خپل نظر می همیشه په شهامت لیکلی دی ( لکه څنګه چی می ستا او ستا د انګریزی بادارانو پر مخ همیشه تُف در حواله کړی دی )، هغه ته بی غیرته موجود ئی چی د خپل هویت د افشاء جرئت نلرې.