یکشنبه, مې 19, 2024
Homeخبرونهد ملاهبت الله او ملا فضل الرحمان د ادعا شوې لیدنې پر...

د ملاهبت الله او ملا فضل الرحمان د ادعا شوې لیدنې پر وړاندې توند غبرګونونه

تاند (پنجشنبه، د جدي ۲۱مه) یو شمېر افغانانو په ټولنیزو رسنیو کې هغه راپور ته توند غبرګون ښودلی، چې ویل کیږي د طالبانو مشر ملا هبت الله اخوند زاده په کندهار کې د پاکستان د جمیعت علمای اسلام ګوند له مشر ملا فضل الرحمان سره لیدلي.

د دې لیدنې خبر ځینو رسنیو د خپلو سرچینو له قوله خپور کړی، خو نور جزئیات یې نه دي څرګند شوي.

د طالبانو د رژیم ویاند ذبیح الله مجاهد تر دې لیدنې مخکې ویلي و، چې له دغې احتمالي لیدنې خبر نه دی.

له ادعا شوې لیدنې د هغه د ناخبري او وروسته د دغو ملایانو د لیدنې ادعا د یړ شمیر افغانانو له توندو غبرګونونو سره مخ شوې ده.

د افغانستان د دفاع وزارت پخواني مرستیال تمیم عاصي ویلي، چې ملا هبت الله له افغان قومي مشرانو او مخورو سره د لیدنې وخت نه لري، خو له ملا فضل الرحمن سره چې هغه د ناټو جنګي دلال ګڼلی، په اسانۍ سره لیدلی شي.

د هغه په باور، دا لیدنه ځکه شوې چې هبت الله او د هغه قاضي القضات شېخ عبدالحکیم حقاني په کوټه او وزیرستان کې د ملا فضل الرحمن په مرسته مدرسې لرلې او له هغه څخه احسانمن او اغېزمن دي.

ژورنالېست  او شنونکي سمیع یوسفزي بیا لیکلي: اوس مولانا فضل الرحمن کولی شي چې په خپل مرمی ضد موټر د شیخ هبة الله اخوند عکس چاپ کړي، لږ تر لږه تحریک طالبان به پرې برید ونه کړي او د پاکستان ټاکنو کې به هم د امارت خواخوږي ووټونه ورکړې .

طالبانو د دې لیدنې په اړه رسماً تایید یا رد نه دی کړی.

فضل الرحمن د کابل د سفر پر مهال په یوه مرکه کې د افغان نجونو پر مخ د زده کړو د دروازو له تړل کېدو په ضمني ډول دفاع کړې او ویلي، چې په فلسطین کې د مسلمانانو له وژل کېدو سره هم مهاله، د دغو زده کړو پر بندیز نیوکې لومړیتوب نه دي.

هغه د افغانستان د سفر پر مهال د طالبانو له رئیس الوزرا ملا حسن اخوند، د هغه سیاسی مرستیال مولوي کبیر او یو شمېر وزیرانو سره هم لیدلي .

2 COMMENTS

  1. د فلسطینیانو پروړاندې هر ډول وحشت که هغه د پنجابي جنرال ضیاالحق له خوا وي او یا د نورو له خوا غندو . خود افغانانو د اولادونو پروړاندې د علم او معرفت د دروازو تړل تر ټولوغټ او نه بښوونکی ظلم دی.
    د پنځه ویشت زره مظلومو فلسطینیانو وژل د جنرال ضیالحق په لاس د پنجابي پوځ له خوا په دې لیکنه کې لوستلی شئ:
    StRange Discovery
    15 augustus 2020 ·
    سپتامبر سیاه نقش ژنرال ضیاء الحق پاکستان در قتل عام 25000 فلسطینی در اردن در سال 1970.
    در سپتامبر سیاه (1970) ، رئیس کمیسیون آموزش پاکستان فرماندهی لشکر 2 را به دست گرفت و به کشتار و پاکسازی فلسطینی ها (حدود 25000 کشته) در اردن کمک کرد. این شخص دیگری نبود که جنرال ضیاء الحق ، که بعداً از سال 1977 تا 1988 به عنوان مدیر ارشد حقوق نظامی این کشور ، حامی اصلی متعصبان دوبندی و سلفی در پاکستان شد. خیلی به خاطر فلسطین. قصاب برای خدمات ارائه شده بالاترین افتخار اردن بود. ضیا از سال 1967 تا 1970 به عنوان یک سرتیپ در اردن مستقر شد و به آموزش سربازان اردنی کمک کرد ، و همچنین در جریان عملیات سپتامبر سیاه به عنوان فرمانده لشکر 2 اردن ، مأموریت آموزشی را به نبرد هدایت کرد ، راهکاری که برای شاه شاه حسین بسیار مهم بود. باقیمانده در قدرت
    ضیا از سال 1967 تا 1970 در اردن ماند و در آنجا درگیر آموزش و رهبری ارتش جوردن شد. او هنوز هم به دلیل نقش خود در عملیات سپتامبر سیاه در حمایت از حسین حسین ، در آنجا که فرماندهی لشکر 2 اردن را بر عهده داشت ، در اردن بسیار مورد احترام است. سربازان ضیاء به شدت درگیر درگیری های شهری در خیابان و خیابان بودند و به قتل عده فلسطینی اعتبار دارند. سپتامبر سیاه نمونه بارز این بود که ملتهای عرب از فلسطینی ها بیزارند ، و حمایت آنها از آنها فقط به تشویق و کمک به فلسطینی ها برای کشتن یهودیان می انجامد. http://prophetofdoom.net/Good_Muslims_General_Muhammad_Zia-… سپتامبر سیاه سپتامبر 1970 در تاریخ عرب به عنوان سپتامبر سیاه شناخته می شود و بعضی اوقات به عنوان “دوره وقایع پشیمان” شناخته می شود. یکماه بود که حسین هاشمیت ، پادشاه اردن ، برای خنثی کردن استقلال سازمان های فلسطینی و بازگرداندن حکومت سلطنت خود بر این کشور ، تلاش کرد. این خشونت ها منجر به کشته شدن ده ها هزار نفر از مردم ، اکثریت قریب به اتفاق فلسطین شد. درگیری مسلحانه تا ژوئیه 1971 با اخراج PLO و هزاران مبارز فلسطینی به لبنان ادامه یافت. ارتش اردن حمله می کند در 15 سپتامبر ، پادشاه حسین قانون نظامی اعلام کرد. روز بعد ، تانک های اردن (تیپ 60 زره پوش) به مقر سازمان های فلسطینی در عمان حمله کردند. ارتش همچنین به اردوگاه هایی در Irbid ، نمک ، Swweh ، Baqaa ، Wehdat و Zarqa حمله کرد. سپس سرپرست مأموریت آموزشی پاکستان در اردن ، سرتیپ محمد ضیاء الحق (که بعداً رئیس ستاد ارتش و رئیس جمهور پاکستان) بود ، فرماندهی لشکر 2 را به عهده گرفت. علاوه بر این ، ارتش عراق در اردن پس از جنگ 1967 خدمت به عنوان نیروهای ذخیره از ارتش اردن حمایت کرد. عرفات بعدا ادعا كرد كه ارتش اردن بین 10،000 تا 25،000 فلسطینی كشته است. سربازان زرهی در خیابانهای باریک شهر ناکارآمد بودند و از این رو ارتش اردن رفت و آمد خانه ای برای جنگجویان فلسطینی را انجام داد و در جنگ های سنگین شهری با جنگجویان بی تجربه و غیرقابل توصیف فلسطین غوطه ور شد. امان شدیدترین نبردها را در قیام سپتامبر سیاه تجربه کرد. ارتش مورد حمایت آمریكا اردن مقرهای PLO را در عمان گلوله باران كرد و در خیابانهای باریك پایتخت با چریکهای فلسطینی جنگید. تانکهای سوریه در رودخانه یرموک به سمت شمال اردن حرکت کرده و شروع به شلیک امان و سایر مناطق شهری شمالی کردند. موشک های منسوخ شده توسط PLO بیش از یک هفته به امان اصابت کردند. پیاده نظام اردن پس از چند هفته درگیری تلخ ، فدایین فلسطین را از امان بیرون راند.
    محمد عامر مغول می نویسد: به همه فعالان جهادی و فرقه ای (یعنی ضیائیست) نگاه کنید به پدرخوانده معنوی و سیاسی خود جنرال ضیا: “QUOTE” وی گفت: “امیدوار کننده ترین مقایسه بین جمهوری اسلامی پاکستان و کشور یهود اسرائیل از جنرال ضیاء الحق است. فاقد حوزه انتخابیه سیاسی ، وی با مهارت از اسلام برای قانونی کردن و تحکیم دیکتاتوری نظامی خود سوءاستفاده کرد. وی که خود را به عنوان یک مسلمان ساده ، متقی و فداکار معرفی می کرد ، رادیکالیسم دینی را در پاکستان نهادینه کرد. با انجام این کار ، وی اسرائیل را متحد عجیب خود دانست. وی در پایان سال 1981 اظهار داشت: پاکستان مانند اسرائیل ، یک کشور ایدئولوژیک است. یهودیت را از اسرائیل بیرون آورید و مانند یک خانه کارت خواهد شد. اسلام را از پاکستان خارج کنید و آن را به یک کشور سکولار تبدیل کنید. سقوط می کند. ” وی همچنین در مارس 1986 ، هنگامی که از سازمان آزادیبخش فلسطین خواست تا دولت یهود را به رسمیت بشناسد ، بسیاری از ناظران را شگفت زده کرد. همانطور که در جای دیگر مورد بحث قرار گرفته است ، او هم در قتل عام فلسطینیان در اردن در سپتامبر سیاه و هم در ورود مجدد مصر به بیش از یک دهه بعد ، به طور فعال درگیر در سپتامبر سیاه در سال 1970 بود. از سال 1967 تا 1970 فرمانده ما مرحوم وفادار. ژنرال محمد ضیاول حق در ظرفیت رسمی نظامی در اردن بود و او دیر کمک کرد. پادشاه حسین اردن در “پاکسازی” به اصطلاح شورشیان فلسطین ، ضیا و حسین ، بسیاری از فلسطینیان بی گناه را به نام عملیات علیه سپتامبر سیاه – یک سازمان مبارز فلسطینی ها – قتل عام کرد. شدت خون ریزی توسط ضیاء الحق و پادشاه حسین به حدی بود که یکی از بنیانگذاران اسرائیل موشه دایان گفت: ملک حسین (با کمک ضیاء الحق ارتش پاکستان) در 27 سپتامبر در ارتش بادیه نشین خود را برای پاکسازی پایگاه های فلسطین در اردن فرستاد. قتل عام نسبت های بی شماری رخ داد. موشه دایان خاطرنشان كرد كه حسین “بیش از فلسطینی ها را در یازده روز كشته است تا اسرائیل بتواند در بیست سال كشته شود.” دایان از نظر روحی درست است ، اما به سختی اینگونه نیست که هر کسی بتواند با وحشیانه بودن خود را با شارونیسم مطابقت دهد. ” “UN-QUOTE” طبق کتاب: “جنگ چارلی ویلسون توسط جورج کریل در دوران جهاد به اصطلاح افغانستان به دنبال اتفاقات مشابه رخ داد؛ وی در مورد تجربه خود در سال گذشته هنگامی كه اسرائیلی ها فروشگاه های وسیعی از اسلحه شوروی را كه از PLO در لبنان اسیر كرده بودند به وی نشان دادند. وی به ضیا گفت: این سلاح ها برای مجاهدین عالی بودند. اگر ویلسون می توانست سیا را متقاعد کند که آنها را بخرد ، آیا ضیا می تواند در انتقال آنها به افغان ها مشکلی داشته باشد؟ ضیا ، همیشه پراگماتیست ، با لبخندی از این پیشنهاد ، افزود: “فقط ستاره های دیوید را روی جعبه ها نگذارید” {صفحه 131-132.
    منبع:
    https://www.facebook.com/1845208752387862/posts/2640270796214983/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

ادب