شنبه, سپتمبر 21, 2024
Home+دیدگاه تازه وزارت امور خارجه روسیه در پیوند به قضایای جاری در...

دیدگاه تازه وزارت امور خارجه روسیه در پیوند به قضایای جاری در افغانستان

غوث جانباز

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه طی بریفینگی پیرامون ارایه شاخص های سیاست خارجی اینکشور در متن آجندای جاری بین المللی، موضعگیری رسمی این وزارت را در رابطه به سفر احمد مسعود و ملاقات او با سیرگئی میرونوف، رئیس حزب “روسیه عادل” و مدیر فراکسیون همین حزب در “دومای دولتی روسیه” (معادل ولسی جرگه افغانستان ) را به شرح ذیل اعلام داشت.

در پرتوی ملاقات که به تاریخ ۲۸ اگست سال جاری در مسکو سیرگئی میرونوف، رئیس حزب “روسیه عادل” و مسوول فراکسیون این حزب در “دومای دولتی” با احمد مسعود رئیس حرکت مخالف طالبان به اصطلاح “جبهه مقاومت ملی افغانستان” انجام داده، می خواهیم مراتب آنی را خاطر نشان سازیم .

مسکو تعاملات عملی را با حکومت بر حال افغانستان* ادامه می دهد، و آنرا با، به رسمیت شناختن ربط نمی دهد. این حکومت طی دو سال توانسته نشان دهد که در کل ظرفیت تحت کنترول دراوردن اوضاع را داشته و ثبات سیاسی را در داخل تأمین نموده است.

با این همه، روند های سیاسی در داخل هنوز محتوای برگشت نذیر اختیار ننموده، خطر های جدی از ناحیه تهدیدات تروریستی، لاینحل ماندن مشکلات اقصادی، اجتماعی، تأمین حقوق و آزادی های اساسی پا برجا مانده است.
در صورت انکشاف اوضاع با سناریوی ناگوار، سازمان های تروریستی بین المللی، قبل از همه داعش که پلان های عظمت طلبانه بعدی را بیرون از مرزهای افغانستان، مخصوصا در جهت آسیای مرکزی در سر می پرورانند، بدون درنگ از آن استفاده خواهند نمود.

با در نظر داشت آنچه تذکر یافت، کابل و نمایندگان اقلیت های قومی را برای به راه اندازی گفتگو به منظور تشکیل یک حکومت واقعا فراگیر که انعکاس دهنده منافع گروه های مطرح اتنیکی – سیاسی کشور اند، به مبارزه با تروریزم، جرایم وابسته با مواد مخدر، رعایت حقوق و آزادی های اساسی بشر، فرا می خوانیم.

* هدف حاکمیت گروه طالبان است.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

ادب