جمعه, مې 17, 2024
Home+"جام زهر" تازه برای گروه طالبان

“جام زهر” تازه برای گروه طالبان

جنرال نیکولای پاتروشیوف، منشی شورای امنیت فدراسیون روسیه طی مصاحبه با نشریه “Argumets & Facts” (چاپ مسکو) در کنار سایر مسائل مربوط به سیاست نظامی- امنیتی روسیه، از گروه طالبان نیز یاد آوری نموده که در ذیل ترجمه اظهارات او ارائه می شود :

به قول جنرال پاتروشیوف، ” ایالات متحده امریکا برای نیل به اهداف خویش، سازمان های تروریستی را از قبیل القاعده، گروه طالبان، داعش… ایجاد نموده و سپس با هر یک آن به مبارزه می پردازد. واشنگتن همچنان به از بین بردن نمایشی سرکرده‌ های گروه های تروریستی از جمله اسامه بن لادن و دیگران متوسل می شود.”

اظهارات تازه جنرال پاتروشیوف در فضای رسمی یک بار دیگر بر تفاوت و تضاد نظر فاحش میان موضعگیری شورای امنیت روسیه، موقف ضمیر کابولوف، نماینده خاص روسیه برای افغانستان و وزارت امور خارجه این کشور صحه میگذارد.
طوریکه مشاهده می شود، منشی شورای امنیت روسیه یک بار دیگر گروه طالبان را عملا در یک ردیف با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی قرار داده است. قابل یاددآوری است که پاتروشیوف و اعضای دفتر او طی حداقل یک و نیم سال اخیر موضعگیری سرسخت در برابر گروه طالبان داشته اند، و حین ارزیابی ماهیت و کار کرد های طالبان، از ادبیات درشت و تند در باره آن استفاده نموده اند.

می توان مطمین بود که طالبان این بار نیز “جام زهر” و دوگانگی را در بطن و محتوای سیاست روسیه در مقابل شان با شرمساری “قورت” خواهند کرد و وانمود خواهد ساخت که هیچگونه “واقعه مهمی رخ نداده است”.
گزارنده : غوث جانباز

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

ادب