پنجشنبه, مې 2, 2024
Homeمقالېدریترمپ، دیوانۀ افسار گسیخته | شمس حقجو

ترمپ، دیوانۀ افسار گسیخته | شمس حقجو

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا که به دلیل اظهار نظر های غیر واقع بینانه اش بارها از سوی رهبران امریکا و جهان مورد انتقاد قرار گرفته و به القاب گونگون یاد شده است در تازه ترین مورد جهاد مقدس مردم افغانستان را مورد تاخت و تاز قرار داده و تجاوز قشون سرخ را به افغانستان منطقی توجیه کرده است.

وی روز پنجشنبه گذشته گفته بود که روسیه حق داشت تا غرض مبارزه با هراس افگنی به افغانستان حمله نماید.

می خواهم اینجا مطالبی را پیرامون اظهارات اخیر این دیوانۀ افسار گسیخته (ترمپ) و علت حضور نیروهای ناتو و امریکا در افغانستان داشته باشم.

افغانستان کشوری است که همواره و در هر نوع شرایط آزادی و آزاده گی را سر مشق خویش قرار داده و هیچگاه برای بیگانه گان تن نداده و زیر یوغ اسارت هیچ قدرتی نرفته است که شاهد این مدعای ما از گذشته های دور( لشکر کشی جهان گشایانی مانند اسکندر مقدونی ، چنگیز مغول ، تیمور گورگانی ، سه دوره تجاوز و شکست انگلیس، تجاوز و شکست روس ها) آزاده زیسته و پوز قدرت های بزرگ را به خاک مالیده است.

اما این که امروزه نیروهای امریکایی و اعضای ناتو در کشور ما حضور دارند به هرگز به آنچه در گذشته صورت گرفته قابل مقایسه نمی باشد زیرا نظامیان امریکا و ناتو در چوکات یک مأموریت پذیرفته شده از سوی جامعۀ ملل ، توافق با دولت افغانستان و مبارزه بر ضد تروریزم در خاک افغانستان حضور دارند که در صورت ریشه کن شدن بنیان تروریزم و هراس افگنی از کشور هیچ تبعۀ افغانستان عاشق کله های زرد و سیاه نظامیان خارجی نیست و اجازه حضور بی مورد را به آنان نخواهند داد.

اگر امروز نظامیان امریکا و ناتو در افغانستان حضور دارند آنها نه تنها برای تأمین امنیت افغانستان بلکه برای تأمین امنیت شهروندان کشورهای خویش و شرکای راهبردی شان می باشند چون اگر یکبار دیگر افغانستان را به باد فرموشی بسپارند حادثه 11 سپتمبر دیگری تکرار خواهد شد.

زمانی که افغانستان در آتش جهل و تروریزم می سوخت و همه جا را سایه های شوم ترور ، دهشت و ظلم فرا گرفته بود هیچ کشوری به شمول امریکا اندک ترین توجهی به وضعیت وخیم مردم افغانستان نداشتند و مردم این کشور را کاملاً به باد فراموشی سپرده بودند.

اما همین مجاهدینی که آقای ترمپ حضور روسیه و مقابله این کشور را با آنها توجیه منطقی می خواند، بودند که با وجود تمام فقر و تنگدستی در مقابل غول بزرگ ترور و وحشت ( القاعده و طالبان) ایستاده گی نموده و به قیمت خون خویش سنگرهای دفاع از مردم را نگاه می داشتند. پس چگونه و بر مبنای کدام منطق می توان مجاهدین را با تروریستان طالب مقایسه کرد؟

حقیقت امر این است که آقای ترمپ از وضعیت روانی درست برخوردار نمی باشد و به همین دلیل با ابراز نظرهای نا مناسب سبب افزایش تنش ها و مورال بخشیدن برای تروریزم و جنایت کاران می گردد.

هرگاه اظهارات ترمپ سنجیده شده و دقیق می بود هیچگاه جیمز متیس وزیر دفاع ، امریکا و چند مقام بلند رتبه دیگر حکومت امریکا از مقام های شان استعفاء نمی کردند.

به عنوان سخن اخیر می توان گفت که مدعای این گفتار ما یک نظر سنجی تازه انجام شده با سربازان امریکایی است که از سوی یک نهاد انجام شده و 83 در صد از مصاحبه شونده گان که نظامیان پیشین و کنونی امریکا می باشند خروج امریکا را از افغانستان غیر موجه و یک اشتباه خوانده و بر نابودی تروریزم و ادامه جنگ در مقابل آنها تأکید کرده اند.

ReplyForward

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

ادب