دوشنبه, سپتمبر 23, 2024
Homeمقالېدریدر پیوند به جلسه سری حزب اسلامی | عارف نظری

در پیوند به جلسه سری حزب اسلامی | عارف نظری

در شرایطی که افغانستان حساس ترین ایام عمرش را سپری میکند و کشتی طوفان زده این کشور امید رسیدن به ساحل نجات را میکشد حملات بزدلانه حلقات تروریستی از یک سو و برخی از احزاب دیگر از جانب دیگر آستین برای برهم زدن نظام بالا زده اند.

 با آن که گذشته ی برخی از جناح ها به وضاحت نشان دهنده تمایل و جهت گیری های مغرضانه شان بوده است اما با آنهم مردم افغانستان از روی ناگزیری از تمام جنایات و فجایع آن چشم پوشیده و آنها را در محلی که روزگاری به آتش کشیده بود، جا میدهند و حکومت افغانستان هم برای نشان دادن حسن نیت برای آنها امکانات وافر مالی و لوژستیکی فراهم میسازد اما متاسفانه با وجود این همه خبرهایی به گوش میرسد که حزب اسلامی حکمتیار و شخص وی تلاش دارد تا حکومتی را که از طفیل آن تغذیه میشود، تخریب و به چالش بکشد.اما چرا؟

از دید من به هیچ وجه اقدام های اخیر آقای حکمتیار که برای برهم زدن نظم و تضعیف نظام روی دست گرفته است با سفر اخیر وی به پاکستان و گفتگوهای پشت درب های بستۀ وی با مقامات عالی رتبه پاکستانی بی ربط بوده نمی تواند. چون همواره پاکستانی ها در سدد خلق بحران در افغانستان و بهره کشی به نفع خویش از آن بوده  اند.

حالا آقای حکمتیار با دستور تازه ای که از سوی مقامات پاکستانی گرفته است در یک نشست سری از فرماندهان خویش خواسته است تا در برخی از نقاط کشور از جمله شهر کابل در لباس طالب و سایر گروه های تروریستی دست به اغتشاش بزنند.

در این نشست سری آقای حکمتیار  به هواداران خویش دستور داده است که تا میتوانند در نقش های گوناگون سبب دامن زدن اغتشاش و هرج و مرج بیشتر گردند.

در همین حال قرار اطلاعات من هواداران  آقای حکمتیار عملاً در شهر کابل،کندز،لوگر،کاپیسا و برخی نقاط دیگر برای برهم زدن اوضاع و ضعیف نشان دادن حکومت شبانه سبب وحشت آفرینی میشوند.

از دید من ایجاب میکند تا با در نظر داشت این که دیگر از لحاظ سن در حالت کهولت بسر میبرد بهتر است از گذشته خویش ندامت بکشد و برای یکبار هم که شده گوش به دستورات غلط پاکستانی ها که دشمن شماره یک مردم افغانستان میباشد ندهد و بگذارد مردم بیچاره مان حداقل از سوی افراد این حزب آزار و اذیت نشوند زیرا به اندازه کافی درد،رنج و مشقت را از این حزب و سایر احزاب متحمل شده اند.

4 COMMENTS

  1. قابل توجه نویسنده محترم:

    (( در این نشست سری آقای حکمتیار به هواداران خویش دستور داده است که تا میتوانند در نقش های گوناگون سبب دامن زدن اغتشاش و هرج و مرج بیشتر گردند. ))

    محتوی ((دستور)) چرا ضمیمه نوشته نیست؟

    ((در همین حال قرار اطلاعات من هواداران آقای حکمتیار عملاً در شهر کابل،کندز،لوگر،کاپیسا و برخی نقاط دیگر برای برهم زدن اوضاع و ضعیف نشان دادن حکومت شبانه سبب وحشت آفرینی میشوند.))

    شما اطلاعات مزبور را ازکدا مرجع بدست اورده اید؟ چرا همګانی نه میسازید؟

  2. لیکوال ښې ټوقې لیکلي که زه د تاند چلونکی وايي نو ولاکه ميخپل اخبار پدې لیکنه بدرنګ کړی وايي

  3. حکمتیار د افغان په دښمنۍ او د پاکستان په نوکرۍ کې ږیره او سر دواړه سپین کړه
    له پنځوسو کالو راهسې د پاکستان د استخباراتو وفادار او سرسپرده مامور دی، دده د افغان دښمنۍ او پاکستان پرستۍ په بیان کۍ ژبۍ او قلمونه ستړي شوي نور په څه لیکلو نه ارزي

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

ادب