جمعه, مې 3, 2024
Homeمقالېدریتاثیرات سوء تبلیغات | حشمت ناصری 

تاثیرات سوء تبلیغات | حشمت ناصری 

کرونا؛ موضوع که درین روز ها بر سر زبان های عام و خاص بوده و اکثریت افغانها را به تشویش های روحی و روانی مواجه ساخته است.

مسوولان حکومتی و پرسونل صحی همواره با نشر ارقام تلاش دارند تا تازه ترین اخبار و گزارش های پیوسته با این ویروس را با مردم به هدف بلند بردن سطح آگاهی عامه شریک سازند.

نشر آمار از اشخاص ابتلا به ویروس کرونا، شفا یافته گان و واقعات فوتی؛ هرچند برای بلند بردن سطح آگاهی عامه لازمی است اما از سوی دیگر، نشر چنین آمار تاثیرات منفی بر روح و روان مردم به گونه غیر قابل باور بجا گذاشته است. 

اکثریت کسانی که سن و سال شان بالا تر است بیشتر خود را در معرض ابتلا به این ویروس دیده و هر روز با انواع از تشویش های روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند. 

کاربران صفحات اجتماعی با نشر و پخش معلومات ضد و نقیص و اطلاع رسانی غیر مسوولانه؛ به کثرت این تشویش ها به گونه غیر قابل ملاحظه افزوده اند. 

اکثریت افغانها علایم معمولی از قبیل زکام، تب، سردرد، گلو دردی و سایر علایم مشابه را که در خود مشاهده می نمایند؛ حس می کنند به ویروس کرونا مبتلا شده، ضمن تجرید در یک حالت ناخوش آیند و غیر قابل تحمل به سر می برند. ممکن در اکثر حالات بروز چنین علایم ناشی از ویروس کرونا نباشد. 

کرونا موضوع ملی و فراگیر بوده و مستقیماً بر حیات اجتماعی مردم تاثیر گذار می باشد. هر نوع تبلیغ نادرست و غیر مسوولان می تواند تاثیرات سوء بر روان مردم داشته باشد. 

بنابرین، بر مسوولان ذیربط و پرسونل خدمات صحی لازمی است تا ضمن نشر و پخش آمار مرتبط به ویروس کرونا، پیام های امیدوار کننده نیز به مردم ابلاغ نمایند تا از این طریق سطح تشوشات روحی در جامعه کاهش یابد. 

همچنان بر کابران صفحات اجتماعی لازمی است تا از اطلاع رسانی غیر مسوولانه دست بردارند؛ اجازه دهند تمام روند اطلاع رسانی از طریق مسوولان ذیربط و پرسونل صحی تنظیم و مدیریت گردد. 

کرونا کشنده نیست؛ تشویش های پیوسته با کرونا باعث نابودی انسان میگردد!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

ادب