کنفدراسیون فوتبال آسیا: بازی‌های ایران و عربستان در زمین بی‌طرف برگزار شود

کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی خود را در مورد اختلاف ایران و عربستان اعلام کرد و بر اساس این حکم، بازی‌های تیم‌های دو کشور در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد.

در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به تصمیم عربستان در مورد وضع محدودیت‌های سفر به ایران آمده است: “دولت عربستان سعودی هنوز محدودیت سفر به برخی از کشور را لغو نکرده و این موضوع شامل منع سفر به ایران هم می شود. در این قانون جدید هیچ گونه حق ویژه ای برای بازیکنان فوتبال در نظر گرفته نشده است.”

پس از حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد در دی ماه، دولت این کشور روابط خود را با ایران قطع کرد. مسئولان فوتبال عربستان خواهان برگزاری مسابقات بین باشگاه‌های ایران و عربستان سعودی در کشور دیگری شدند.

در پی این درخواست عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته بود که اگر اختلافات ایران و عربستان تا ۲۵ اسفند امسال رفع نشود٬ کنفدراسیون تصمیم می‌گیرد که بازی‌های میان باشگاه‌های دو کشور را در کشوری بی‌طرف برگزار کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر اینکه در دو ماه گذشته روابط دو کشور به حالت عادی بازنگشته تصمیم به برگزاری بازی های تیم های دو کشور در کشور ثالث گرفته است.

فدراسیون فوتبال ایران گفته است که به این حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض می کند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال ایران آمده است: “از آنجایی که کشور عربستان در نامه خود به طور مشخص و کاملاً آشکار دخالت دولت خود را در این خصوص اعلام داشته است، لذا فدراسیون فوتبال ایران علی‌رغم میل باطنی و ضمن احترام به همه قوانین بین‌المللی در حوزه فوتبال قطعاً نظرات وزارت ورزش‌وجوانان و وزارت امور خارجه را در این خصوص اخذ و مراتب اعتراض رسمی خود را طی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد.”

هنوز مشخص نیست بازی‌های تیم های ایران و عربستان در چه کشور برگزار خواهد شد ولی علی کفاشیان در گفتگویی اعلام کرده امارات را به قطر ترجیح می دهد: “برای ما برگزاری بازی‌ها در امارات بهتر است؛ چرا که در این کشور هم ایرانی‌های زیادی حضور دارند و هم راه نزدیک است. همچنین پروازهای زیادی هم از ایران به امارات صورت می‌گیرد و به همین دلیل می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم.”

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *